Generalforsamling 2024

Referat af Generalforsamling Foreningen for Fursundegnen afholdt den 18.3.2024 i Den Gamle Bank i Selde kl. 19.00
Genralforsamlingen blev erklæret lovlig indkaldt og beslutningsdygtig.
Johan Knickrehm
2. Valg af referent
Birgitte Haahr
3. Fremlæggelse og godkendelse af årsberetning
Se vedhæftede, der blev godkendt uden kommentarer.
4. Fremlæggelse og godkendelse af årsregnskab
Fremlagt og godkendt. Overskud på 6.375 kr. på årsregnskabet.
5. Fremtidig indsats
Foreningen deltager i de faste aktiviteter, som fx Fursundfestival og Valborgsaften. Bestyrelsen sætter ikke nye initiativer i gang for nuværende.
Valborgsaften er en tirsdag. Der pyntes cykler igen i år.
Der var ingen indkomne forslag.
7. Fastsættelse af kontingent
Uændret beløb.
8. Valg til bestyrelsen
Johan Knickrehm, formand blev genvalgt.
Karsten Svenningsen, kasserer er på valg næste år.
Birgitte Haahr, næstformand og sekretær er på valg næste år.
Marinus Knudsen, suppleant blev genvalgt
Der var ikke flere derp.t. ønskede at deltage i bestyrelsesarbejdet, men bestyrelsen kan supplere sig selv i perioden, så hvis nogen ønsker deltagelse, er man velkommen til arbejdet.
9. Valg af revisorer
Ole Nannerup og Einar Trie blev genvalgt.
10. Evt.
Navnet ”De 4 Sogne” skal ikke erstatte navnet ”Foreningen for Fursundegnen”. Dette er vedtaget.
Muligheden for at holde generalforsamling sammen med andre foreninger undersøges til næste generalforsamling.

Birgitte Haahr
Referent.

Formandens beretning:

Endnu en gang velkommen til denne generalforsamling. Vedtægterne siger at der skal afholdes generalforsamling senest i marts måned. Tak for at I har gjort den beslutningsdygtig.
Året har været et år med få aktiviteter, enkelte Foreningen har stået for eller har haft ansvar for, men har også deltaget i andres aktiviteter.
Kronologisk var det første der skete i året afholdelse af  generalforsamlingen. Vi blev valgt 3 personer Birgitte, Karsten og jeg selv. Vi konstituerede os med mig som FM og Sognepræst Birgitte som NF og sekretær og Maskinhandler Karsten som Kasserer. Marinus blev valgt som suppleant. Der er plads til endnu 3 i bestyrelsen. Revisorerne blev genvalgt. Regnskabet blev godkendt denne gang uden bemærkninger. Einar ønskede ikke genvalg, grundet sit store arbejde og udfordinger i Cirkusforeningen og Cirkusfabrikken. Tak for indsatsen Einar, så foreningen ikke blev nedlagt som det truede med for få år tilbage.
Økonomien har været i orden i år, Kasseren kommer ind på detaljerne, men en omsætning på næsten 50.000 kr, og det er fint for en lille forening. Regnskabsprogrammet er vist skrottet, Og Karsten forslog en løsning, og bestyrelsen besluttede forslaget, at Karstens regnskabsdame løser bogføringen.
Medlemstallet er stabilt, og det er godt. Især erhverv og forenings medlemskaber giver et godt grundlag for tværfaglige aktiviteter. Det vil være godt med endnu flere medlemmer.
Folderen om nytilflyttere er blevet revideret af bestyrelsen for godt et år siden. Godt at give en folder med de vigtigste informationer om livet her på Fursundegenen til alle nye tilflyttere. Måske skal den også laves på engelsk.
Den største aktivitet er Fursundfestivalen. Vi havde håbet på større aktivitet fra erhvervslivet og foreningerne, men det må komme fremafrettet. Det var godt besøgt og vejret var med os, samt et solidt økonoisk tilskud, samt stor hjælp fra Cirkusklubben. Et fint program som blev afviklet planmæssigt.
Valborgsaften var en god oplevelse for mange, og forløb planmæssigt, med pyntede cykler og indvielse af Peters Plads.
Visionsmødet blev afholdt. Et godt møde, og det vil være bedre at der deltog flere, men det var ikke muligt.
Årshjulet er hjælp til at sikre at foreningen er med hvor det sker. Driving dinner blev afholdt med en begrænset deltagelse. Håber det bliver bedre i år. Der er bl.a også deltagelse i affaldsindsamlingen på Fursundegnen.
Vi har et ønske om at lave en ”Folder for Fursundegenen”, men dette arbejde er ikke helt i mål endnu, der er kun ide skitsen. Der mangler billeder og tekst fra de lokale. Einar er initiativtager og arbejder med opgaven. Alle bør give et bidrag, både private, offentlige og erhvervslivet.
ViKan gruppen, som er en initiativgruppe, har i år haft en del aktiviteter, og der kanaliseret økonomi til dette arbejde, igennem foreningen.
Der er ikke kommet forslag til denne generalforsamlig.
I det kommende foreningsår vil jeg gerne, at der er ekstra fokus på følgende:
Håber flere foreninger vil benytte muligheden for at anvende foreningens CVR nummer når der ansøges om støtte.
Vi vil ønske at flere giver bidrag til hjemmesiden og INFO tavlerne, da det er et godt sted at informere om lokale tiltag.
Så til bestyrelsen, har det sværere en nødvendigt, grundet min for tiden udenlandske bopæl. Tak til Karsten for regnskab, som han´er ansvarlig for, og Birgitte som kommer med de gode indlæg.
Der har været afholdt et antal bestyrelsesmøder, og der har været meget kontakt over internettet i Bestyrelsen. Jeg vil derfor takke Marinus, der møder op når der indkaldes. En endnu større tak til Einar, som deltager trods han ikke er valgt,  for det store arbejde og støtte til bestyrelsen som udfører. Hertil en tak til Karin for arbejdet som Web master og opdatereing af Infotavler. Også en tak til revisorene for gennemgang af regnskabet. Jeg vil også rette en tak til Lone, som er Karstens regnskabsdame. Håber Karsten vil overbringe min store tak for hendes gode og store indsats for foreningen.
Fremtiden er svær at spå om, men jeg siger tak for at foreningen som stadig består. Forsvinder den vil den efterlade et tomrum som ikke vil være muligt at dække.
Der vil være kaffe og kage til alle.
Johan A. J. Knickrehm

Sponsorer

Projektet er støttet af Region Midtjylland gennem projektet "Selde som fremtidens landsby"